英語であそび、英語で学ぶ iac International Kids Academy
iacインターナショナルキッズアカデミー

ゆかいな外国人講師&元気いっぱいの生徒達の様子をレポートする【iac インターナショナル・キッズアカデミーブログ】!! Come join us!!!
IAC留学アカデミー
沖縄の英会話スクールIAC
プロフィール
Kids English
Kids English
Hello everyone!   IAC英会話教室です!
私達IAC英会話教室ではフレンドリーな外国人と数百人の生徒で毎日賑やかな環境の中で楽しい英語を提供しています。
豊見城校をはじめ西原校、そして2010年には九州各地にIAC留学アカデミーが開校致しました。
このブログを通して日頃のレッスンやイベント、交流会の様子等沢山の楽しい出来事をお知らせしていきたいと思っています!!!

2011年02月16日

Plants

February 4, 2010

Today, at Nishihara, we had a very busy and fun day. First, we started out with our calendar time. Discussing the day, month, date, year, weather, and the season. Students were interactive with the calendar and using discussion to try and figure out the order of the months on the calendar.
今日西原校は、とても忙しくて楽しい1日でした。最初にカレンダータイムをし、曜日、月、日にち、年、天気と季節を復習しました。その後はカレンダーを使い、月の順番をみんなで協力しながら並べました。
PlantsPlantsPlantsPlants

After Calendar time we played a game with the letter beach ball. When the student's would catch the ball, they would have to look at his or her right hand and whatever letter the right hand was touching that was the letter and sound that the students would have to say aloud and then state what the picture was of. Then, we moved into our activity for the day and started to learn about plants. What is a plant? and What is not a plant? Student's had to sort out what was a plant and what wasn't a plant. Then, we started to create our plant book, after we learned what kind of plants there are in the world that we use.
カレンダータイムの後には字が書いてあるビーチボールで遊びました。ボールを投げ、右手が触ってるアルファベットの音と絵が何かを大きな声で言わなきゃいけないゲームでした。今度は植物について話し合い、カードを使い何が植物で、何が植物じゃないのか振り分けました。世界にはどんな植物があるか習った後は自分達の"PLANT BOOK 植物の本"をつくりました。

Then, we practiced our Valentines Day song, "Skinnamarink-e-dink" and then read a story for story time. Finally, we moved into snack time, handed out homework, and the student's went home. It was a long and busy day, but all the students did very well and said that they each had FUN!
その後にはバレンタインの曲のSKINNAMARINK-E-DINKの曲を練習して、絵本を読みました。最後にはおやつを食べ宿題を提出して家に帰りました。今日は長くて忙しい一日でしたが、みんな頑張って、楽しかったと言っていました。

PlantsPlantsPlantsPlantsPlantsPlantsPlantsPlants





同じカテゴリー(午後クラス)の記事
kids class song
kids class song(2017-01-31 15:00)

2016 iac sports day
2016 iac sports day(2017-01-29 09:15)

kids class
kids class(2017-01-20 10:05)

Christmas show day
Christmas show day(2016-12-22 10:00)

Flea market in Kids class
Flea market in Kids class(2016-12-07 21:30)

Autumn Field Trip
Autumn Field Trip(2016-11-25 08:24)


Posted by Kids English at 17:16│Comments(0)午後クラス
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。