英語であそび、英語で学ぶ iac International Kids Academy
iacインターナショナルキッズアカデミー

ゆかいな外国人講師&元気いっぱいの生徒達の様子をレポートする【iac インターナショナル・キッズアカデミーブログ】!! Come join us!!!
IAC留学アカデミー
沖縄の英会話スクールIAC
プロフィール
Kids English
Kids English
Hello everyone!   IAC英会話教室です!
私達IAC英会話教室ではフレンドリーな外国人と数百人の生徒で毎日賑やかな環境の中で楽しい英語を提供しています。
豊見城校をはじめ西原校、そして2010年には九州各地にIAC留学アカデミーが開校致しました。
このブログを通して日頃のレッスンやイベント、交流会の様子等沢山の楽しい出来事をお知らせしていきたいと思っています!!!

2011年01月20日

Sounds, Sounds, Sounds....

January 18, 2011
Today, at Nishihara, we had a very busy day. First, we started off by talking about our day. Practicing responses to "How was your day today?" The students would say, "My day was.... because...." After our discussion we moved into our daily routine and talked about what day it is, month, year, weather, and season.

今日の西原キッズアカデミーではいろんなことをしましたよ~(^o^)
まず最初に、今日の出来事について話をしました。"How was your day today?"「今日はどんな日だった?」という質問に"My day was.... because...."「今日は・・・な日でした。なぜなら・・・」を使って答える練習をしました☆
そのあとは、いつものように曜日・月・年・天気・季節などを練習しました。

Today's lesson was based on phonetic sounds. The student's practiced writing the alphabet on whiteboards and then had to say the sounds for all of the letters that he or she wrote.

今日はABCの発音を中心にレッスンをしました。ホワイトボードにアルファベットの練習をして、自分が書いた文字の音を言ってみました♪

Sounds, Sounds, Sounds....



For activity time we danced to the Cotton Eyed Joe (American song) and the Cha Cha Slide. These are two very popular song/dances in the American culture. Usually these types of dances are played at weddings for entertainment, birthday parties, or some other type of celebration for entertainment purposes.

アクティビティータイムには、アメリカの the Cotton Eyed Joe とthe Cha Cha Slide という音楽に合わせてダンスをしました♪ 
この2つはアメリカでとても人気のあるダンスで、結婚式やお誕生日会などお祝いの時に踊ります(^^)

Sounds, Sounds, Sounds....Sounds, Sounds, Sounds....
Sounds, Sounds, Sounds....



Then, to end our day we had snack and then the kids played with GeoBoards until the good-bye song time. What a fun day!!!

最後にみんなでスナックを食べて、Good-byeソングの時間までGeoBoardsというゲームをしました。
とても楽しい1日でした~♪

Sounds, Sounds, Sounds....


同じカテゴリー(午後クラス)の記事
kids class song
kids class song(2017-01-31 15:00)

2016 iac sports day
2016 iac sports day(2017-01-29 09:15)

kids class
kids class(2017-01-20 10:05)

Christmas show day
Christmas show day(2016-12-22 10:00)

Flea market in Kids class
Flea market in Kids class(2016-12-07 21:30)

Autumn Field Trip
Autumn Field Trip(2016-11-25 08:24)


Posted by Kids English at 16:54│Comments(0)午後クラス
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。